3 mei 2017 Can Tho - Vliegveld Ho Chi Minh

3 mei 2017 - Can Tho, Vietnam

De vakantie wordt met een laatste excursie afgesloten. We lopen om 7.30 uur naar de boot die ons naar de Cai Rang, de drijvende markt, vaart. De hele groep gaat mee, de sleutels van de kamer zijn al ingeleverd en koffers zitten al onder in de bus. Dit hadden we niet willen missen. Het is een drukte van belang. Allerlei aardappelen, groenten en vruchten worden hier verkocht maar ook hele “winkels” kleine bootjes met diverse producten.
Aan de stok die voor op de boot staat kan je zien welke producten je kan kopen op deze boot. Wat een bijzondere markt. Als we terug varen kunnen we onze “Dong” nog uitgeven aan zelfgemaakte sieraden van kokos gemaakt.

Van de boot af lopen we nog over een lokale markt en om 10.00 uur rijden we richting Ho Chi Minh waar we om half een nog een voortreffelijke lunch hebben in een heel mooi park daarna vertrekken richting vliegveld.

Dan is toch echt het tijdstip aangebroken om de koffer in te pakken en richting vliegveld te vertrekken. Het is nog 4 uur rijden naar Ho Chi Minh luchthaven. We rijden nog over de mooie brug en zien nog veel van het landschap. We lunchen in de Mekong op een mooie locatie. Daarna nog even de drukte van de stad op ons in laten werken en afscheid nemen van de Gids Huy, chauffeur Ho en busboy Ti weldig!!

Het inchecken en de vluchten naar Hong Kong en naar Amsterdam verlopen voorspoedig. De reis duurt lang maar we proberen nog wat te slapen. Op donderdagochtend rond half 7 landen we op Schiphol. Iedereen neemt heel hartelijk afscheid van elkaar. Wat was het een prachtige indrukwekkende reis. Bovendien waren toch echt wel een hele bijzondere gezellig reisgezelschap!! Bedankt allemaal!