01 mei 2017 stadstour Ho Shi Minh stad

1 mei 2017 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Om half negen in de bus en rijden we naar het oorlogsmuseum, waar we kunnen zien hoe verschrikkelijk de Vietnamese bevolking jarenlang heeft moeten lijden tijdens alle oorlogen eerst tegen de Fransen ( Zuid Vietnam) tegen Noord Vietnam, Amerikanen en Fransen tegen de Vietcong (communisten) tussen Zuid Vietnam (Fransen dus republikeinen) en Noord Vietnam (Communisten) nog een conflict. Bevolking is door de Amerikanen hard gepakt door de napalm bommen en allerlei giftige stoffen naar beneden te werpen. Vele slachtoffers en verschrikkelijke verminkingen allemaal op foto's en documentaires te zien.
Na dit zijn we naar de de cathedraal gegaan deze is door Franse gebouwd en ook het postkantoor is in de Franse stijl gebouwd. Om half 12 zijn we terug in het hotel en hebben we de rest van de dag voor onszelf.  's middags lopen we richting de Saigon Skydeck. Deze staat 5e op de wereldranglijst qua hoogte (264 meter) en we kopen een ticket om naar de 49e verdieping te gaan met de lift. Boven aan gekomen voel je dat het gebouw beweegt, maar dat moet ook volgens de geleerden.

Prachtig uitzicht over de stad. We drinken wat in het restaurant op de 52e verdieping en na het bezoek aan de tower lopen we de stad in en gaan een winkelcentrum binnen want daar is het lekker koel. voor we naar het hotel teruggaan nog even in een winkel kijken naar een lens voor de camara. de winkel wel geopend en moeder zit in de winkel voor de t.v. en bij de vraag hoeveel de lens kost krijgen we de melding dat de winkel niet open is.

's avonds met een deel van onze groep lekker gegeten in de "BBQ Garden".