02 mei 2017 Ho Chi Minh naar Can Tho

2 mei 2017 - Can Tho, Vietnam

De voorlaatste dag breekt aan. We maken nog een mooie dagtrip naar de Mekong Delta. Een vruchtbaar gebied, zullen we ervaren. We zien veel fruitsoorten en planten en we maken een mooie lange boottocht over de rivier “Mekong”. Heerlijk is het op de boot. We genieten van de omgeving en het briesje dat door de boot waait. We stoppen hierna bij een familiebedrijfje waar we zien op welke manier er rijstvellen gemaakt worden. Zulke dunne vellen, dat vraagt wel om handigheid natuurlijk. Evenals het poffen van de rijst. Het is secondewerk. Er worden lekkere snoepjes en, koekjes geproduceerd, en deze worden hier ook verpakt. We krijgen allemaal een “proeverijtje” o.a jasmijn thee en proeven van koekjes, gepofte mais en snoepjes.

Terug op de boot proeven we de lekkere vruchten. De mini banaantjes die we de hele vakanties al gegeten hebben zijn ook nu erg lekker. Smaakvol!. Lychees en nog een paar andere vruchten zijn heerlijk.

De lunch die we krijgen, is op een supermooie locatie in het groen. We mogen zelf de loempia’s rollen en bakken. De lunch is erg uitgebreid en we krijgen een mooi vis opgediend. De olifantenoorvis. Smaakvolle vaste vis. Hierna nog meer gerechtjes en fruit na. Op de boot kunnen we even rusten en genieten van de omgeving.

Vanavond het afscheidsdiner. We lopen met de hele groep naar het restaurant en hier wordt afscheid genomen van onze geweldige Gids Huy,  chauffeur Ho met zijn perfecte stuurmanskunst en heel erg vriendelijk en onze altijd lachende bus boy Ti die goed voor ons gezorgd heeft met de drankjes in de bus en heel goed voor onze koffers zorgde. Laura onze fantastische reisleidster wordt toegesproken en bedankt namens ons allen. Maar daarna een heerlijk diner met geflambeerde banaantjes als toetje. Dan naar bed voor de laatste nacht. Morgen wordt het nog een lange dag.