29 april 2017 op weg naar Ho Shi Minh City

29 april 2017 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Gelukkig hebben we geen wake ik call vandaag. We vertrekken om 11.00 uur.Na twee dagen relaxen ook weer fijn om op pad te gaan met de groep. Er staat ons drukte te wachten met een stad met 11 miljoen inwoners. Onderweg stoppen we om drakenvrucht planten te bekijken. Het zijn grote cactussen met witte bloemen die uitgroeien tot de bekende wit met zwarte stipjesvrucht. Ook zien we cashewnotenboom. Ik heb nooit geweten dat een cashewnoot onder aan een vrucht hangt. Er staat ook een pistachenoot bij. Verder alleen toiletstops en een stop om wat eten te kopen. Onderweg is het somber het regent en het is bewolkt. Als we de stad naderen doemen de hoge indrukwekkende gebouwen op. We steken de Saigon rivier over en begeven ons in de drukte waar de chauffeur de bus, in deze drukke stad, waar alle structuur ontbreekt, goed manouvreerd door de vele Scooters, brommers en auto’s die kris kras door de straten rijden. er wordt constant geclaxoneerd. Eenmaal in Ho Shi Minh stad gekomen is het warm en zonnig.Om 18.30 uur gaan we met een groep de stad in om eten te scoren. Het is al druk, iedereen is aan het warm draaien voor morgen want is er feest. Het is morgen een nationale feestdag en is er overal in de stad muziek en dans etc. Heerlijk gegeten en voor we de hotelkamer in gaan nog even de avondmarkt over en een flesje rode wijn kopen. Hotel 'Signaturen" ligt midden in het centrum en de kamer is netjes maar een hele kleine douche.Morgen om 5.45 uur wake ik call dus maar snel gaan slapen.