28 april 2017 Phan Thiêt

28 april 2017 - Phan Thiet, Vietnam

Een rustdag en toch gaan we weerop tijd op pad.Om 08.00 uur staat de taxi en de gids van het hotel klaar om ons naar de canyon " the Fairtrade Stream" (de sprookjes rivier)te brengen. Lux wij alleen met een privé gids in een taxi. .Daar aangekomen loopt de gids met ons mee door het water en draagt zelfs onze schoenen.Heerlijk door het water lopen en de mooie natuur, aan de ene kant zandsteen bergen in verschillende kleuren en aan de andere kant de ongerepte natuur, te aanschouwen. De gids loopt 300 mtr met ons mee en zegt dan dat we alleen verder kunnen en het nog 700 mtr is tot aan de waterval.Heerlijk rustig is het je hoort de vogels fluiten en het water stromen wat uit de bergen komt. Omdat het door de zandsteen berg stroomt wordt het water door het zand gezuiverd. De lokale bevolking gebruikt water voor koken etc. De berg is hard maar zodra je er water opgooid wordt het zand.Geweldig deze natuur. Bij terugkomst zat de gids te wachten. Lekkere koekjes gekocht van een vrouwtje die ze zelf maakt en heel bekend is bij de lokale bevolking. Eenmaal In de taxi voor de terugreis naar het resort staat cola, water, koekjes en vers fruit tussen ons in op de achterbank. Wat we niet gebruikt hebben moeten meenemen naar het huisje. Wat een luxe verwennerij. Voor we naar het zwembad lopen wordt er op ons pad een slang gevangen. De bedienders van het resort slaan er met een stom lustig op los en eindelijk legt de slang het lootje. Een grote slang van meer dan een meter lang.De rest van de dag aan het zwembad gelegen en achter ons hutje.Bij ons hutje hebben we lekker koffie gezet en de koekjes en fruit genuttigd.'s avonds eerst happy hour en daarna een hapje eten in het restaurantMorgen op weg naar Saigon.