18 april 2017 Dong Hou/Hué

17 april 2017 - Hue, Vietnam

We kunnen vandaag nog uitslapen gaan om 12.00 uur verder richting Hué.  We gaan het plaatsje bezoeken waar km ters tunnel gegraven zijn van 1.60 hoog en 1 met. breed. Deze waren voor de bevolking die dan tijdens de Vietnam oorlog daar jarenin gewoond, gekookt hebben bevallen zijn enkels gekregen hebben. Er zijn kamertjes gemaakt in de tunnel waar een gezin van 4 personen zaten.Ook een documentaire hebben we gezien hoe ze deze gemaakt hebben, aan voedsel kwamen en woonden. Waterputten waren er voor de ontluchting.De peperplantage waar we bij stil hebben gestaan was ook wel bijzonder.Nu op naar de grens tussen noord en zuid Vietnam. Voorheen waren deze altijd inoorlog en nu is het één. Deze grens gaan we te voet over. De railing van debuut is aan de noordkant lauw en aan de zuidkant geel in het midden staat een witte streep.Er is hard gevochten in die jaren en in zuid Vietnam zonnevlek oorlogsgraven waar vele soldaten begraven liggen. Een van die graven bezoeken we en doet Huy weer bidden en offeren