21 april 2017 Hoi An

21 april 2017 - Hoi An, Vietnam

Eerste nacht in Hoi An achter de rug. Heerlijk geslapen wel Om 06.45 uur wake up call. Ontbijten en dan op de fiets rondje Hoi An. Temperatuur is dan al 36 gr. Maar dan is fietsen aangenaam alleen als je stil staat in de zon voel je hoe die prikt, dus zoeken naar een schaduwplekje. We fietsen tussen de rijstvelden en langs water waar heel veel lotusbloemen en waterhyacinten in staan. Veel mooie fotomomenten, zeker tussen tussen groente velden die door de lokale bevolking wordt bewerkt. Ook een echtpaar wat al 73 jaar bij elkaar zijn en de leeftijd van 91 en 96 jaar staan paraat knop de foto gezet te worden. Mooi plaatje als Paul (+/- 2 mt. ) tussen deze twee kleine mensjes met een brede lach op hun gezicht staat. Verder komen we door paadjes waar veel gebouwd wordt, ook zien we hoe de bamboe wordt geschild, gedroogd en verwerkt. Over een. Net over een brug staat er een mannetje die een hoed van bamboe gemaakt heeft en zet die op mijn hoofd. Na een fietstocht van17 km. is er een koffieshop waar de boot ons oppikt om ook nog een beeld van de visserij te krijgen.Na terug komst in het hotel even douche en het stadje Hoi An in om mijn jurken te gaan passen. Verder nog wat souveniertjes kopen en wat drinken.'Avonds lopen we nog even over de avondmarkt en haal het setje op wat ik 's middags nog heb laten maken. Nog even op het terras bij het hotel en dan naar bed.