26 april 2017 Nha Trang/ Phan Thiêt-Mui Ne

26 april 2017 - Phan Thiet, Vietnam

Om 8.00 uur gaan we op naar Phan Thiêt.Voor we Nha Trang uitrijden gaan we eerst de "Long Son Pagode" bezoeken.Daar is een standbeeld van de monnikDie in Saigon zich verbrand heeft. We doen een rok aan en gaan anders mogen we niet de tempel binnen. Daarna lopen we de trap omhoog en ligt aan de linkerkant een hele groteBoeda. We lopen nog verder de trap en daar staat boven alles uit een grote Boeda te pronken. We vervolgen de weg en moeten we even mater voor een trein wachten.Zodra deze gepasseerd is wordt de boom van de weg weggeschoven en kan het verkeer verder. Een drukte van jewelste. Een enorm aantalBrommers en scooters staan aan westzijde te wachten willen allemaaltegelijk oversteken. Tijdens de route stoppen we verschillende keren. Voor het toileteren ook om over een brug te wandelen en Moos foto's en film te maken van de haven die aan weerszijde van de brug te zien is. We rijden door een woestijn, het droogste stukje van Vietnam. Er wordt zout gewonnen en de beste vissaus gemaakt. De lokale bevolking hebben het niet gemakkelijk de leefomstandigheden zijn niet super.We stoppen bij een tentje voor toilet etc. maar gelijk kunnen we klimmen ophet rode zand tegenover het winkeltje.Vervolgens rijden we door naar Mui Ni waar nog driftig gepint wordt.Na 10 min. Zijn we bij het resort.