Vietnam in 25 dagen van 10 april 2017 tot 4 mei 2017

10 april 2017 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Maandag 10 april 2017. Om 6.00 uur uit de veren, Hanneke komt  tussen 7.15 uur en 7.30 uur voor rijden om ons bij het station in Den Bosch af te zetten. We nemen de trein van 8.37 uur rechtstreeks naar Schiphol. Daar stappen we om 9.45 uur uit en lopen rechtstreeks naar de incheckbalie, zodat we snel zonder onze koffers verder kunnen. Dan door de douane en de handbagage laten controleren, wat niet zomaar oké was. We moesten de tas opendoen want ze wilde even de paraplu's controleren die in onze tas zat.. Om 13.30 uur zijn we gaan taxiën om om 13.20 uur eindelijk de lucht in te gaan. Na 11 uur vliegen landen we 11 april in Hong Kong waar we anderhalf uur moeten wachten om de reis te vervolgen met de vlucht naar Hanoi, waar we door Laura en Huy ontvangen worden en ons rond half 12 (de tijd is 5 uur later dan in Nederland)in het hotel,afzetten. Eerst enkele uurtjes relaxen en om 15.00 uur worden we in een fiets taxi  door Hanoi geleid. Wat een drukte links en recht vliegen de scooters en motors je voorbij, als je over wil steken moet je langzaam doorlopen dan gaan ze je ook aan alle kanten voorbij. Daarna uitleg door Laura, onze reisleidster van FOX. Vervolgens hebben we om 20.00 uur een welkomstdiner in de stad. Het is heerlijk wat we voorgeschoteld krijgen en gaan dan ook met een goed gevoel naar het Hotel.