12 april 2017 Dag 3 Hanoi

12 april 2017 - Hanoi, Vietnam

Om 07.15 uur de wake up call, ontbijten en om 08.30 uur gaan we een stadstour maken.  We gaan naar de tempel van Confusius. Een universiteit waar o.a. De leer van Confucius bedreven werd. De afgestudeerde kregen allemaal een gedenksteen met daarvoor een schildpad met tekst op zijn rug. De leer van Confucius was o.a. "Wie goed is voor een ander, krijgt ook iets goeds terug".Na dat bezoek gaan we het Ho Chi Minh complex waar we eerst het Mausoleum gaan bezoeken. De kleding moest zo zijn dat de knieën en schouders bedekt waren, de veiligheidsvoorschriften moesten goed opgevolgd worden. Je mocht geen camera of telefoon meenemen en ook geen grote tas. De handtastelijk werden doorgelicht en zelf moesten we nog door een screeningspoort. twee aan twee en in alle stilte mochten we in het Mausoleum langs het gebalsemde lichaam van de in 1969 overleden Ho Chi Minh lopen. Wachters stonden op elke hoek alles goed in de gaten te houden zodat het allemaal goed en eerbiedig verliep. Was heel indrukwekkend.Verder het huis waar Ho Chi Minh gewoond heeft, zijn auto,s bekeken en foto,s gemaakt.Daarna bezoeken we het gevangenis museum "Maison Centrale". Deze was gebouwd voor de Vietnamese criminaliteit, nadat de Franse Vietnam bezet hadden is het door de Franse gebruikt, van 1954 tot 1975 tijdens de ororlog met Amerika, werd het door de Vietnamese gebruikt om de Amerikaanse soldaten er in op te sluiten en te martelen etc. Heel heftig het geeft hetzelfde gevoel alsof je naar een concentratiekamp gaat.Na de gezamenlijke lunch zijn we rond het meer gelopen en hebben we wat foto's gemaakt.Om 16.00 uur naar het waterpoppentheater. Een voorstelling met muziek waarop poppen draken, bloemen, bootjes etc. een voorstelling op muziek vertoonde.Na afloop hebben we nog een "eikoffie" op wat heel erg lekker was.