13 april 2017 Hanoi/Halong Bay

13 april 2017 - Halong Bay, Vietnam

Om 05.30 uur worden we gewekt. Vroeg ontbijten en om 07.15 uur de bus in om naar Halong Bay te gaan. Een rit van ongeveer 4.30 uur voor we kn Halong Bay zijn.Hay vertelde net dat Vietnam nogal communistisch is en zeker de politie, wordt onze bus staande gehouden. Het was geen routine controle, chauffeur moest mee naar het kantoortje. Het duurde nogal even voor hij terug kwam. volens de politie had hij te hard gereden. Chauffeur vroeg yy de foto, maar dan moest hij wachten. ze weten dat een bus met touristen niet lang kunnen wachten dus dan maar betalen. Er is dus helemaal geen foto. De chauffeur heeft het af kunnen dingen tot 2.700.000 Vietnamese dong (€108-00)die hij uit eigen zak moet betalen.De reden van dit alles is dat de noord Vietnamese en de zuid Vietnamese elkaar niet liggen. We rijden in Noord Vietnam en de bus komt uit zuid Vietnam.We zijn met de pet rondgegaan en hebben elk 100.000 Vietnamese dong betaald.Gelukkig konden we weer snel verder, en vlugger dan gepland zouden we bij de boot aankomen.De excursie naar de parelvisserij en hoe ze parels laten groeien hebben we i.p.v. morgenVoor de aankomst op de boot gedaan.Was wel bijzonder hoe ze een parel in de schelp bevruchten.Na de excursie ingecheckt op een traditionele houten boot, waar we op overnachten. Een heerlijke lunch op de boot. Varen door de krijtrotsen om vervolgens het anker uit te gooien om ons met kleine bootjes naar de "surprise Cave's" brengen. 200 traptredens klimmen om vervolgens door prachtige grotten heen te lopen.Daarna weer naar de boot om na een half uurtje met een kleine boot naar het Ti Top eiland te varen. Er is een strandje dus kun je ook zwemmen, maar wij gaan 400 treden omhoog om een mooi uitzicht te hebben en de kleine pagode te bezichtigen die daar boven staat.Daarna een heerlijk diner op de boot. Ger heeft nog geprobeerd om inktvis te vangen maar helaas. Nog even een wijntje voordat we onze hut gaan opzoeken om de nacht door te komen.