14 april 2017 Ha Long Bay/Ninh Binh

14 april 2017 - Ninh Binh, Vietnam

Na een nacht van met tussenpozen slapen door het geluid van de machinekamer hebben we tussen 09.00 uur en 09.30 uitgecheckt. Daarna nog het ontbijt op de boot en na het aanleggen in de haven weer de bus in. Op weg naar Ninh Binh. Een reis van 450 km.Voordat we naar het hotel (soort jeugdherberg) gaan gaan we eerst de boottocht, die voor zaterdag gepland staat, doen.Geweldig, met z'n tweeën in een bootje en de meeste bootjes werden door de lokale vrouwen geroeid. En niet met de handen maar met de voeten, wat wel heel apart was.De tocht duurde ongeveer een anderhalf uur en er is mooie natuur te bewonderen en ook zijn we door twee grotten gevaren. Bij het keren even pauze en de dames wilde ook nog graag een massage geven.Na de boottocht zijn we naar het hotel gelopen waar de koffers al op de kamer staan staan. Laura en Huy regelen alles perfect.Na wat opfrissen hebben we een diner met ecologische producten. Het is heerlijk en we hebben gezellig nog met elkaar wat zitten kletsen.