15 april 2017 Ninh Binh/Vinh

15 april 2017 - Vinh, Vietnam

Om 06.45 uur wake up call. Om 08.00 uur eerst nog een fietstocht voor we verder gaan.We fietsen door nauwe straatjes in de kleine dorpjes en onverharde wegen. Huy geeft uitleg over de rijstvelden en wanneer de rijst geoogst wordt. Dit is als de plant ongeveer 18 cm. hoog is en dat is in mei. Ook bij een lokale markt zijn we gestopt en over gelopen. Deze was niet erg fris, het stonk de vliegen zaten overal op en er werden ook kippen geslacht en zelfs honden. Huy fijne ons een stukje suikerriet om op te kauwen. Verder nog wat informatie over een plaatsje waar het Gemeentehuis was etc. Om 10.00 uur terug van de fietstocht even opfrissen, de koffers klaarzetten en om 11.00 uur in de bus op weg naar Vinh. We stoppen nog bij een tempel, en hebben lekker geluncht.  Tijdens de reis krijgen we van Huy Vietnamese les.  Ôi zò'i ôi= oei oei en vê sinh = toilet xin chào = halloEn zo nog enkele woordjes. Heel leuk en we oefenen regelmatig. Nog een stop bij een groot warenhuis voor een "vê sinh" voor nam (heren) en nu (dames). Terwijl Laura en Huy met Tjeerd bij een apotheek binnen zijn voor medicijnen voor Tjeerd zijn voorhoofdsholteontsteking, gaan in de bus de disco lichten aan en gaan de remmen los. De lokale bevolking bleef staan en genoten van onze muziek ook Laura,Huy en Tjeerd vonden het wel leuk.Zijn in een prachtig hotel een, gezamenlijke dineren rond het zwembad nog even zitten en  op naar de volgende dag. Op weg naar Dong Hoi