16 april 2017 Vinh/Phong Nha-Dong Hoi

16 april 2017 - Phong Nha, Vietnam

Vandaag gaan we richting Dong Hoi. We bezoeken een lokale overdekte markt.  Hier worden vele streekproducten verkocht. De Vietnamese telen alles zelf maar eten alles wat vliegt zwemt loopt kruipt en groeid. Behalve een vliegtuig, boot of de mens.Alles wordt vers verkocht en geslacht kippen, varkens zelfs honden. Dat wil ik niet zien, ik heb andere gedachten bij een hond bezitten.We vervolgen de Ho Chi Minh route en stoppen bij een gedenkplaats van de laatste Vietnam oorlog van 1959 /1975. De oorlog was de Amerikanen tegen de Vietcong ( het communistische gedeelte van Vietnam) de Vietcong zat op plaatsen door heel Vietnam.We komen bij een krater waar 10 jonge Vietnamese meisje zijn omgekomen door een bombardement. Bij het monument worden wierookstokjes aangestoken en gebeden. Op elk graftombe wordt een witte chrysant gezet en er wordt nepgeld en papieren militaire kleding in een ton aangestoken en geofferd. Ze zijn van mening dat dat bij de slachtoffers terecht komt ende boze geestenverdreven worden.We rijden door prachtige landschappen,langs (groene)theeplantage, rubberbomen en doormooie kleine dorpjes. Een boot brengt ons de Phong Nha grotten we stappen uit en maken een wandeling door dit grottenstelsel wat op wereld erfgoedlijst staat.Aan het einde van de dag komen we in het hotel Sun Spa Resort.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade