23 april 2017 Hoi An/Qui Nhon

23 april 2017 - Qui Nhon, Vietnam

Vandaag weer vroeg uit veren. Hoi An gaan we verlaten en rijden naar het rustige badplaatsje Qui Nhon. De felicitatie aan Ria en Benni met 50 jarig huwelijk, ontbijten en weer op pad. In de bus zingen we nog voor Benni en Ria. Voordat we bij My Lai aankomen bekijken we eerst een documentaire die Brandpunt 1993 uitgezonden heeft metmedewerking van Thomson, de Amerikaan die op 16 maart 1968 boven My Lai vloog met zijn helicopter en 13 mensen heeft kunnen beschermen tegen de gek geworden Amerikanen tijdens de Vietnamoorlog. Deze Amerikanen hebben 500 onschuldigen bewoners van My Lai vermoord. Alle huizen verbrand omdat ze dachten dat de Vietcong in deze plaats verscholen zaten, wat niet was. Daarna bezoeken we de overblijfselen van My Lai en het museum. Heel indrukwekkend wat heel wat bij me heeft losmaakt.We vervolgen onze reis en gaan gezamenlijk lunchen aan zee. We gaan nog even de voeten natmaken en genieten van het rustige strand. Tijdens de lunch krijgen Trijny en Freek het vervelende bericht dat de vader van Freek vannacht is overleden. Dat is een domper en alles wordt Laura en Huy geregeld om zo snel mogelijk een vlucht naar Nederland voor hen regelen.We stoppen onderweg nog enkele keren een voor toiletgangers en een voor een groepsfoto op de geoogste rijstvelden met de hooiwagen met de buffel ervoor.Aangekomen in het hotel lekker even douchen en op naar het gezamenlijk diner. Als laatste toet wad er een taart voor Benni en Ria en zingen we nogmaals voor hun.Nog even op De 12e verdieping kijken voor het uitzicht op Qui Nhon. Dan slapen om 06.00 is het weer opstaan.