24 april 2017 Qui Nhon/Nha Trang

24 april 2017 - Nha Trang, Vietnam

07.30 uur weer in de bus om onze reis te vervolgen. Vandaag gaan we naar Nha Trang.We wensen Freek en Trijnie veel sterkte komende tijd en een goede terugreis naar Nederland.Onderweg hebben we gezien hoe ze de traditionele 'Thuyen Thung' (Bambo basket bootjes) maken. Eerst wordt bamboe gevlochten dan wordt er een rond gat gegraven en daar wordt dan het vlechtwerk gebogen tot een rond bootje. Daarna wordt het ingesmeerd met buffelstront (voegen) en daarna met hars ingesmeerd zodat het waterdicht is. Leuke foto's gemaakt en dan weer "en route".De volgende stop is bij een tentje waar rijstwijn gemaakt wordt. Ook stoppen ze zeepaardjes, gekko's, zeesterren of kippen in de wijn. Ze geloven dat na een jaar er extra geneeskracht in de wijn zit. Eenmaal in Nha Trang zijn we de indrukwekkende Cham tempels en de long Son Pagode op geklommen. Vervolgens naar de haven en per boot naar het vissersdorpje Lang Chai dat op een eiland ligt. Daar doorheen gewandeld. Leuke kinderen op dit eiland, en echt een vissersplaatsje. Vrouwen die visnetten aan het maken zijn, "dokters" die de oren schoonmaker met allerlei eng gereedschap, mannen die op hun gemak een bordspel zaten te spelen. Huy heeft nog een gekookt ei met daarin een ongeboren kuikentje open gemaakt en opgegeten. Om terug naar de haven te gaan zijn we in een "Thuyen Thung" gevaren naar een steiger in het water, waar de boot aan ligt die ons weer aan wal moet brengen.Weer een geweldige ervaring. Om 17.00 uur op de kamer van Galina hotel en spa.'Heerlijk met de groep aan het strand gaan eten. Morgen een rustdag kunnen we naar de zee.